[Galeria] Ciekawostki z osiedlowych parkingów
Jako miłośnik motoryzacji postanowiłem sprawdzić jakie ciekawostki kryją parkingi na osiedlach mojego miasta - Jastrzębia Zdroju. Ze względu na brak czasu, klasyków i youngtimerów wypatrywałem jedynie przy okazji (np. idąc do sklepu), a zdjęcia wykonane są telefonem komórkowym przez co ich jakość nie jest najlepsza. Większość zdjęć wykonałem w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Jednak uznałem, że umieszczę także kilka zdjęć pojazdów wykonanych wcześniej (od 2013 roku). Najciekawsze pojazdy prezentuję poniżej:
Wartburg 1000 to bez wątpienia najciekawszy okaz jaki napotkałem. O historii tego modelu możecie przeczytacie w tym wpisie.
Aż chciałoby się usiąść za kierownicą z wizerunkiem św. Jerzego i ruszyć przed siebie:
Youngtimery made by Germany są ostatnio bardzo modne:
Volkswagen Golf MK I sfotografowany na parkingu przed KWK "Zofiówka". Tam też napotkałem na Volkswagena Caddy MK I:
Audi 100 w wersji Kombi. Do tego na czarnych tablicach. Rarytas. Na osiedlu widuję go już od jakiegoś tygodnia.
Kultowa "Beczka", czyli Mercedes W123, już na żółtych tablicach:
Mercedes W201. Do tego na czarnych tablicach:
Volkswagen T3:
Kiedyś ten samochód był marzeniem:
To Ford Sierra zaparkowany na ul. Katowickiej.
Wciąż można spotkać sporo samochodów polskiej produkcji, z których wyraźnie dominuje Fiat 126p:
Najstarszy Maluch jakiego udało mi się sfotografować napotkałem zaparkowanego na ul. Zielonej. Co prawda znaczek "Polski Fiat" niemal całkowicie wybladł:
Ten Maluch to już początek lat 80.
Lakier tego Malucha kojarzy mi się z dzieciństwem, kiedy te samochody dominowały na parkingach.
Elegant to lata 90. Ten wygląda tak jakby zatrzymał się w czasach swojej świetności. Za to ten niżej wygląda na "zmęczonego życiem":
Taki widok doskonale pamiętam z czasów mojego dzieciństwa:
Oklejony na sportowo FSO 125p:
Uchwycony na ul. Stodoły. Skoro jesteśmy już przy 125p to jest ich zdecydowanie mniej niż "Maluchów":
I drugi 125p, tym razem na czarnych blachach:
Co ciekawe znacząco ubyło Polonezów. Podczas moich spacerów napotkałem tylko jednego Poloneza wartego uwagi:
Lublin sfotografowany na parkingu przy ulicy Pomorskiej. W czasach swojej świetności służył jako furgon do transportu więźniów. Zachował się jeszcze granatowy pas:
Niezwykle popularny w latach 80 i 90 wół roboczy, czyli Żuk. Tu w wersji "brygadowej", czyli z podwójną kabiną:
A do tego z takim znaczkiem:
Legenda brytyjskiej motoryzacji, czyli Mini:
Lincoln Continental MK V. Robi wrażenie:
Skoda Favorit jest wciąż jednym z popularniejszych samochodów w wieku +20:
Pięciodrzwiowe kombi Skody bazujące na modelu Favorit nosi nazwę "Forman". Na klapie samochodu widnieje jednak nalepka "Favorit 135L" charakterystyczne dla 5-drzwiowego Hatchbacka. Najprawdopodobniej rozwiązaniem zagadki jest fakt, iż Forman to jedno z nielicznych kombi, którego tylna klapa jest wspólna z hatchbackiem.
Wartburg 1000 to bez wątpienia najciekawszy okaz jaki napotkałem. O historii tego modelu możecie przeczytacie w tym wpisie.
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Aż chciałoby się usiąść za kierownicą z wizerunkiem św. Jerzego i ruszyć przed siebie:
Od Klasyki |
Youngtimery made by Germany są ostatnio bardzo modne:
Od Klasyki |
Volkswagen Golf MK I sfotografowany na parkingu przed KWK "Zofiówka". Tam też napotkałem na Volkswagena Caddy MK I:
Od Klasyki |
Audi 100 w wersji Kombi. Do tego na czarnych tablicach. Rarytas. Na osiedlu widuję go już od jakiegoś tygodnia.
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Kultowa "Beczka", czyli Mercedes W123, już na żółtych tablicach:
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Mercedes W201. Do tego na czarnych tablicach:
Od Klasyki |
Volkswagen T3:
Od Klasyki |
Kiedyś ten samochód był marzeniem:
Od Klasyki |
Od Klasyki |
To Ford Sierra zaparkowany na ul. Katowickiej.
Wciąż można spotkać sporo samochodów polskiej produkcji, z których wyraźnie dominuje Fiat 126p:
Od Klasyki |
Najstarszy Maluch jakiego udało mi się sfotografować napotkałem zaparkowanego na ul. Zielonej. Co prawda znaczek "Polski Fiat" niemal całkowicie wybladł:
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Ten Maluch to już początek lat 80.
Od Klasyki |
Lakier tego Malucha kojarzy mi się z dzieciństwem, kiedy te samochody dominowały na parkingach.
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Elegant to lata 90. Ten wygląda tak jakby zatrzymał się w czasach swojej świetności. Za to ten niżej wygląda na "zmęczonego życiem":
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Taki widok doskonale pamiętam z czasów mojego dzieciństwa:
Od Klasyki |
Oklejony na sportowo FSO 125p:
Od Klasyki |
Uchwycony na ul. Stodoły. Skoro jesteśmy już przy 125p to jest ich zdecydowanie mniej niż "Maluchów":
Od Klasyki |
Od Klasyki |
I drugi 125p, tym razem na czarnych blachach:
Od Klasyki |
Co ciekawe znacząco ubyło Polonezów. Podczas moich spacerów napotkałem tylko jednego Poloneza wartego uwagi:
Od Klasyki |
Lublin sfotografowany na parkingu przy ulicy Pomorskiej. W czasach swojej świetności służył jako furgon do transportu więźniów. Zachował się jeszcze granatowy pas:
Od Klasyki |
Niezwykle popularny w latach 80 i 90 wół roboczy, czyli Żuk. Tu w wersji "brygadowej", czyli z podwójną kabiną:
Od Klasyki |
A do tego z takim znaczkiem:
Od Klasyki |
Legenda brytyjskiej motoryzacji, czyli Mini:
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Lincoln Continental MK V. Robi wrażenie:
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Skoda Favorit jest wciąż jednym z popularniejszych samochodów w wieku +20:
Od Klasyki |
Pięciodrzwiowe kombi Skody bazujące na modelu Favorit nosi nazwę "Forman". Na klapie samochodu widnieje jednak nalepka "Favorit 135L" charakterystyczne dla 5-drzwiowego Hatchbacka. Najprawdopodobniej rozwiązaniem zagadki jest fakt, iż Forman to jedno z nielicznych kombi, którego tylna klapa jest wspólna z hatchbackiem.
Od Klasyki |
Od Klasyki |
Komentarze