Wizyta w Galerii Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji
W piątek odwiedziłem Galerię Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji. Wystawa zrobiła na mnie imponujące wrażenie. Ekspozycja była podzielona na kilka części - samochody amerykańskie, brytyjskie, Mercedesy oraz Volvo. Dwie duże sale zajmują w większości legendarne i zasłużone dla motoryzacji samochody w wyśmienitym stanie, ale można było zobaczyć także dwa pojazdy czekające na renowację. Warto przyjrzeć się im dokładnie dlatego by uzmysłowić sobie ile wiedzy, pasji, pieniędzy i czasu może kosztować przywracanie klasyka do lat jego świetności. Mogę sobie jedynie wyobrazić jak wiele satysfakcji dostarcza po tym wszystkim uruchomienie silnika i wyjazd na zlot zabytkowych samochodów.
Jedyne czego żałowałem to tego, że nie zabrałem ze sobą aparatu... Zdjęcia wykonane są telefonem i ich jakość w większości pozostawia wiele do życzenia. Zresztą nawet najlepsze fotografie nie oddadzą klimatu i emocji jakie daje towarzystwo zabytkowych samochodów. Dlatego każdego z was serdecznie zachęcam do odwiedzenia Galerii Motoryzacji i Techniki w Bytomiu. Jak dowiedziałem się od miłych panów, pilnujących wystawy, samochody na ekspozycji często się zmieniają więc na pewno odwiedzę to miejsce jeszcze wiele razy. Tym razem już lepiej wyposażony!.
Na początek kilka zdjęć ogólnych:
Niepozorne mikrosamochody: polski Mikrus i czechosłowacki Velorex zwracają uwagę.
Klasyki brytyjskiej motoryzacji.
Mercedesy
Garbus i modele Volvo. A za nimi mundury Milicji Obywatelskiej.
Samochody USA.
Ten Velorex został odnaleziony przez miłośnika motoryzacji w moim rodzinnym mieście (Jastrzębie - Zdrój) i poddany renowacji.
Stosunkowo mało znany model Volvo - 480
Bardziej znany model - 780
Volvo PV544
Volvo PV444 w typowym dla tego modelu czarnym kolorze lakieru.
Znany wszystkim Volkswagen 1200 "Garbus".
Mercedes 170. W trakcie wojny takie samochody często służyły jako wozy sztabowe oficerów wehrmachtu. Istniała także dedykowana dla wojska i policji wersja kubelwagen o uproszczonej budowie. Ten egzemplarz został wyprodukowany już po II Wojnie Światowej.
Kanclerska limuzyna, czyli Mercedes 300D "Adenauer" - jak nietrudno się domyśleć samochód zyskał swój przydomek od swojego najbardziej znanego pasażera - kanclerza RFN Konrada Adenauera.
Mercedes 230S, czyli model W111 z podwójnym reflektorami.
Mercedes W111 - W latach 60 i 70 takie samochody wykorzystywała m.in Milicja Obywatelska.
Opisywany niedawno na blogu Mercedes W115
Mercedes-Benz R107, a za nim W123 "Beczka", która także niedawno została opisana na blogu.
Mikrus MR-300 i jego serce
Robiący wrażenie prawie 6-metrowy Cadillac Fleetwood.
Rover P6
Jaguar Mk II - Samochód ten robił wrażenie nie tylko swoim wyglądem, ale i osiągami. Dlatego, też wykorzystywała go brytyjska policja autostradowa.
MG MGB
Triumph Spitfire
Ikona brytyskiej motoryzacji masowej - Austin Mini
Jaguar XK
Perła brytyskiej motoryzacji - Jaguar E - Type, tu w wersji roadster
Nic tylko wsiąść i odjechać przed siebie...
Citroen Rosalie
Peugeot 201 - Ostatni "zwyczajny" Peugeot. Jego następcą zostanie jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów lat 30 - Peugeot 202.
Dostojna limuzyna BMW 501 B - wyprodukowano tylko 1311 egzemplarzy. Mimo tak pięknych i okazałych samochodów BMW, produkujące w tym czasie także miniaturowe Isetty, kroczyło ku bankructwu, z którego wyciągnęła markę seria Neue Klasse.
IFA F8 - Przed II Wojną Światową samochód ten produkowany był przez DKW. W 1948 roku rozpoczęła się jego produkcja w radzieckiej strefie okupacyjnej, z której w 1949 powstało NRD.
NASH 660
Strona internetowa
Polub profil galerii na Facebooku
Jedyne czego żałowałem to tego, że nie zabrałem ze sobą aparatu... Zdjęcia wykonane są telefonem i ich jakość w większości pozostawia wiele do życzenia. Zresztą nawet najlepsze fotografie nie oddadzą klimatu i emocji jakie daje towarzystwo zabytkowych samochodów. Dlatego każdego z was serdecznie zachęcam do odwiedzenia Galerii Motoryzacji i Techniki w Bytomiu. Jak dowiedziałem się od miłych panów, pilnujących wystawy, samochody na ekspozycji często się zmieniają więc na pewno odwiedzę to miejsce jeszcze wiele razy. Tym razem już lepiej wyposażony!.
Na początek kilka zdjęć ogólnych:
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Niepozorne mikrosamochody: polski Mikrus i czechosłowacki Velorex zwracają uwagę.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Klasyki brytyjskiej motoryzacji.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mercedesy
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Garbus i modele Volvo. A za nimi mundury Milicji Obywatelskiej.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Samochody USA.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Ten Velorex został odnaleziony przez miłośnika motoryzacji w moim rodzinnym mieście (Jastrzębie - Zdrój) i poddany renowacji.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Stosunkowo mało znany model Volvo - 480
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Bardziej znany model - 780
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Volvo PV544
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Volvo PV444 w typowym dla tego modelu czarnym kolorze lakieru.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Znany wszystkim Volkswagen 1200 "Garbus".
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mercedes 170. W trakcie wojny takie samochody często służyły jako wozy sztabowe oficerów wehrmachtu. Istniała także dedykowana dla wojska i policji wersja kubelwagen o uproszczonej budowie. Ten egzemplarz został wyprodukowany już po II Wojnie Światowej.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Kanclerska limuzyna, czyli Mercedes 300D "Adenauer" - jak nietrudno się domyśleć samochód zyskał swój przydomek od swojego najbardziej znanego pasażera - kanclerza RFN Konrada Adenauera.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mercedes 230S, czyli model W111 z podwójnym reflektorami.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mercedes W111 - W latach 60 i 70 takie samochody wykorzystywała m.in Milicja Obywatelska.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Opisywany niedawno na blogu Mercedes W115
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mercedes-Benz R107, a za nim W123 "Beczka", która także niedawno została opisana na blogu.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Mikrus MR-300 i jego serce
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Robiący wrażenie prawie 6-metrowy Cadillac Fleetwood.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Rover P6
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Jaguar Mk II - Samochód ten robił wrażenie nie tylko swoim wyglądem, ale i osiągami. Dlatego, też wykorzystywała go brytyjska policja autostradowa.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
MG MGB
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Triumph Spitfire
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Ikona brytyskiej motoryzacji masowej - Austin Mini
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Jaguar XK
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Perła brytyskiej motoryzacji - Jaguar E - Type, tu w wersji roadster
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Nic tylko wsiąść i odjechać przed siebie...
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Citroen Rosalie
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Peugeot 201 - Ostatni "zwyczajny" Peugeot. Jego następcą zostanie jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów lat 30 - Peugeot 202.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
Dostojna limuzyna BMW 501 B - wyprodukowano tylko 1311 egzemplarzy. Mimo tak pięknych i okazałych samochodów BMW, produkujące w tym czasie także miniaturowe Isetty, kroczyło ku bankructwu, z którego wyciągnęła markę seria Neue Klasse.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
IFA F8 - Przed II Wojną Światową samochód ten produkowany był przez DKW. W 1948 roku rozpoczęła się jego produkcja w radzieckiej strefie okupacyjnej, z której w 1949 powstało NRD.
Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji |
NASH 660
Strona internetowa
Polub profil galerii na Facebooku
Muy buenos todos, me sorprendió ese raro número 58, un Velorex?
OdpowiedzUsuńAbrazo!
Dzięki Juanh za komentarz ;) Velorex z numerem 58 to interesujący pojazd - brał udział w popularnym Polsce rajdzie Złombol.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Tyle lat mieszkam na Śląsku i nie wiedziałem, że mam niemal pod nosem taki skład staroci;) Dziękuję za uświadomienie;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Polecam się tam wybrać przy najbliższej okazji ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Piotr doskonałe modele Lubię każdy z nich jest wielkim zadaniem w tym muzeum
OdpowiedzUsuńpozdrowienia
Dzięki SEATPC za komentarz ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr