Obsługiwane przez usługę Blogger.

Wizyta w Galerii Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

W piątek odwiedziłem Galerię Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji. Wystawa zrobiła na mnie imponujące wrażenie. Ekspozycja była podzielona na kilka części - samochody amerykańskie, brytyjskie, Mercedesy oraz Volvo. Dwie duże sale zajmują w większości legendarne i zasłużone dla motoryzacji samochody w wyśmienitym stanie, ale można było zobaczyć także dwa pojazdy czekające na renowację. Warto przyjrzeć się im dokładnie dlatego by uzmysłowić sobie ile wiedzy, pasji, pieniędzy i czasu może kosztować przywracanie klasyka do lat jego świetności. Mogę sobie jedynie wyobrazić jak wiele satysfakcji dostarcza po tym wszystkim uruchomienie silnika i wyjazd na zlot zabytkowych samochodów.

Jedyne czego żałowałem to tego, że nie zabrałem ze sobą aparatu... Zdjęcia wykonane są telefonem i ich jakość w większości pozostawia wiele do życzenia. Zresztą nawet najlepsze fotografie nie oddadzą klimatu i emocji jakie daje towarzystwo zabytkowych samochodów. Dlatego każdego z was serdecznie zachęcam do odwiedzenia Galerii Motoryzacji i Techniki w Bytomiu. Jak dowiedziałem się od miłych panów, pilnujących wystawy, samochody na ekspozycji często się zmieniają więc na pewno odwiedzę to miejsce jeszcze wiele razy. Tym razem już lepiej wyposażony!.

Na początek kilka zdjęć ogólnych:









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Niepozorne mikrosamochody: polski Mikrus i czechosłowacki Velorex zwracają uwagę.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Klasyki brytyjskiej motoryzacji.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mercedesy









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Garbus i modele Volvo. A za nimi mundury Milicji Obywatelskiej.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Samochody USA.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Ten Velorex został odnaleziony przez miłośnika motoryzacji w moim rodzinnym mieście (Jastrzębie - Zdrój) i poddany renowacji.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Stosunkowo mało znany model Volvo - 480









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Bardziej znany model - 780









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Volvo PV544









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Volvo PV444 w typowym dla tego modelu czarnym kolorze lakieru.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Znany wszystkim Volkswagen 1200 "Garbus".









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mercedes 170. W trakcie wojny takie samochody często służyły jako wozy sztabowe oficerów wehrmachtu. Istniała także dedykowana dla wojska i policji wersja kubelwagen o uproszczonej budowie. Ten egzemplarz został wyprodukowany już po II Wojnie Światowej.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Kanclerska limuzyna, czyli Mercedes 300D "Adenauer" - jak nietrudno się domyśleć samochód zyskał swój przydomek od swojego najbardziej znanego pasażera - kanclerza RFN Konrada Adenauera.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mercedes 230S, czyli model W111 z podwójnym reflektorami.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mercedes W111 - W latach 60 i 70 takie samochody wykorzystywała m.in Milicja Obywatelska.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Opisywany niedawno na blogu Mercedes W115









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mercedes-Benz R107, a za nim W123 "Beczka", która także niedawno została opisana na blogu.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji










Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Mikrus MR-300 i jego serce









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Robiący wrażenie prawie 6-metrowy Cadillac Fleetwood.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Rover P6









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Jaguar Mk II - Samochód ten robił wrażenie nie tylko swoim wyglądem, ale i osiągami. Dlatego, też wykorzystywała go brytyjska policja autostradowa.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

MG MGB









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Triumph Spitfire









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Ikona brytyskiej motoryzacji masowej - Austin Mini









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji










Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Jaguar XK









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Perła brytyskiej motoryzacji - Jaguar E - Type, tu w wersji roadster









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Nic tylko wsiąść i odjechać przed siebie...









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Citroen Rosalie









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Peugeot 201 - Ostatni "zwyczajny" Peugeot. Jego następcą zostanie jeden z najbardziej charakterystycznych samochodów lat 30 - Peugeot 202.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

Dostojna limuzyna BMW 501 B - wyprodukowano tylko 1311 egzemplarzy. Mimo tak pięknych i okazałych samochodów BMW, produkujące w tym czasie także miniaturowe Isetty, kroczyło ku bankructwu, z którego wyciągnęła markę seria Neue Klasse.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

IFA F8 - Przed II Wojną Światową samochód ten produkowany był przez DKW. W 1948 roku rozpoczęła się jego produkcja w radzieckiej strefie okupacyjnej, z której w 1949 powstało NRD.









Od Galeria Motoryzacji i Techniki Bytomskiego Ośrodka Edukacji

NASH 660

Strona internetowa

Polub profil galerii na Facebooku

 

6 komentarzy:

  1. Muy buenos todos, me sorprendió ese raro número 58, un Velorex?
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piotr Władysławski22 listopada 2015 13:06

    Dzięki Juanh za komentarz ;) Velorex z numerem 58 to interesujący pojazd - brał udział w popularnym Polsce rajdzie Złombol.

    Pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle lat mieszkam na Śląsku i nie wiedziałem, że mam niemal pod nosem taki skład staroci;) Dziękuję za uświadomienie;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Piotr Władysławski22 listopada 2015 23:15

    Polecam się tam wybrać przy najbliższej okazji ;)

    Pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  5. Piotr doskonałe modele Lubię każdy z nich jest wielkim zadaniem w tym muzeum

    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Piotr Władysławski25 listopada 2015 18:27

    Dzięki SEATPC za komentarz ;)

    Pozdrawiam !

    Piotr

    OdpowiedzUsuń