Gdy w rozmowie z kolegą Piotrkiem, właścicielem
fanpage minirajdy/minirally na Facebooku, napisałem że wkrótce na blogu zaprezentuję
Toyotę Corollę E70, ten odpowiedział mi że ma na zbyciu modelik który pasowałby do Corolli. Tym modelem okazało się
Subaru Legacy RS RA, które co prawda poza kolorystyką i krajem pochodzenia niezbyt pasuje do Corolli z 1980 roku. Na zdjęciach modelik wyglądał bardzo dobrze więc postanowiłem go zakupić. Tym bardziej że Piotrek zaoferował mi go w bardzo korzystnej, koleżeńskiej cenie.
Model odebrałem osobiście i trochę porozmawiałem z Piotrkiem na temat modeli i naszych kolekcji. Po powrocie do domu
dokładnie obejrzałem model i jestem bardzo zadowolony z zakupu.
I generacja Subaru Legacy weszła do produkcji w
1989 roku. Produkowana była jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi.
Model RS Turbo, specjalnie przygotowany przez STI (Subaru Technica International - założona w 1988 roku spółka Subaru zajmująca się przygotowywaniem samochodów do sportu motorowego i fabrycznym tuningiem)
ustanowił 21.01.1989 roku
światowy rekord prędkości średniej na dystansie 100 tysięcy kilometrów na torze Phoenix w Arizonie wynoszący
223,345 km/h. Przerwy odbywały się co dwie godziny w trakcie których zmieniali się kierowcy, a samochód był tankowany. Po tym sukcesie STI wypuściła swój pierwszy samochód:
Subaru Legacy RS Typ RA (od Record Attempt lub jak uważają niektórzy Race GroupA). Z zewnątrz RA od standardowej wersji RS różnił się dyskretnymi naklejkami oraz oznaczeniem z tyłu. Większe zmiany zaszły w mechanice samochodu. Zastosowano kute tłoki, wzmocnione drążki, przemodelowany wlot powietrza i wydech, lepsze wyważenie koła zamachowego i dodatkowy wiatrak na chłodnicy. Zawieszenie zostało inaczej zestawione, a wspomaganie kierownicy charakteryzowało się szybszym czasem reagowania. Wzmocniony został także wał napędowy. Samochód powstał
w limitowanej wersji 100 egzemplarzy dostępnych jedynie w białym kolorze. Jako, że nie mam fachowej wiedzy na temat sportowych modeli Subaru
tekst skonsultowałem z Bartoszem, znanym bardziej jako Brociu, który wprowadził kilka poprawek.
Serdecznie dziękuję !
Model, wyprodukowany przez IXO,
prezentuje się bardzo dobrze. Jak przystało na model gablotkowy posiada ładnie wykończone detale, takie jak fototrawione wycieraczki, emblematy i oznaczenia. Poza niewielkimi mankamentami wynikającymi z montażu, jak np. wystające poza obrys słupków lewe boczne okno pasażera trudno znaleźć słabe strony modelu.
A na koniec pochwalę się jeszcze bardzo miłym prezentem jaki otrzymałem od przyjaciela Carlosa z Portugalii:
Serdecznie dziękuję Carlos !
No Paaanie, teraz to pokazałeś piękny model. Musze Ci powiedzieć, że kiedyś przymierzałem się do jego zakupu i zrezygnowałem. Oglądając zdjęcia Twojej miniatury żałuję, że go wówczas nie nabyłem. Wspaniały model, aż przyjemnie zawiesić oko na detalach. Gratuluję!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
Dziękuję ! Jak napisałem trafił niejako przypadkiem ;) Gdyby nie zaproponował go Piotrek to pewnie bym na niego nie zwrócił uwagi. Teraz widzę jaka to byłaby strata !
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Dobry Subaru do niedawna wciąż były widoczne na ulicach te pionierskie modele tu w tej części Europy, marka dobrą robotę IXO
OdpowiedzUsuńpozdrowienia
Dziękuję SEATPC za komentarz ! Modelik jest bardzo udany i cieszę się że trafił do mojej kolekcji.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Moje klimaty :D Sam miałem okazję kupić A-grupową Legacy RS, ale za bardzo zwlekałem z zakupem. :/ Teraz widzę, że IXO wykonało naprawdę dobrą robotę. Jak znów nadarzy się okazja to na pewno kupię.
OdpowiedzUsuńDobrze, że opisów nie robisz "na pałę", tylko konsultujesz jeśli się nie znasz. Szacunek za to :)
Gratuluję modelu!
Witaj Hitfan ! Dziękuję za komentarz :) Z modelu bardzo się cieszę, zwłaszcza że był "nieplanowany". Do opisów staram się przywiązywać szczególną uwagę bowiem uważam że są one równie ważne co zdjęcia prezentowanego modeliku :) W przypadku motoryzacji japońskiej posiadam na pewno wiedzę zdecydowanie mniejszą niż np. o motoryzacji europejskiej lat 30 więc konieczne było skonsultowanie się z kimś kto ma większą wiedzę ode mnie - a że Brociu interesuje się japońskimi samochodami to do niego też napisałem :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Piotr, hermoso Legacy Turbo, más aun con ese bello color blanco que resalta sus líneas.
OdpowiedzUsuńEste coche participó también en carreras de rally?
Abrazo!
Witaj Juanh ! Tak, Subaru Legacy brały udział w rajdach.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam !
Piotr
Witaj Piotrze
OdpowiedzUsuńSam samochód jest może troszkę "nieświeży", bo to chyba jeszcze nie youngtimer, ale model piękny ! Gratuluję !
Ciekaw jestem ile za niego dałeś?
pozdrawiam
Witaj Artemisie,
OdpowiedzUsuńSamochód na pewno jest dziś wyjątkowy ! Za model dałem 65 zł co uważam za bardzo przyzwoitą cenę ;)
Pozdrawiam !
Piotr