Obsługiwane przez usługę Blogger.

Alfa Romeo 2000 - M4

W styczniu 1968 roku Alfa Romeo zaprezentowała na konferencji prasowej model 1750. Nazwa tego modelu nawiązywała rzecz jasna do pojemności silnika, która wynosiła dokładnie 1779 ccm. Moc tej czterocylindrowej jednostki wynosiła 116 KM i pozwalała rozpędzić ten samochód do prędkości maksymalnej 180 km/h. Oznaczenie 1750 poza przybliżeniem pojemności silnika miało także nawiązywać do legendarnego modelu 6C 1750 z lat 1929 - 1933. 

Konstrukcja tego samochodu została oparta na produkowanym od 1962 roku modelu Giulia sedan. W porównaniu do modelu Giulia, Alfa Romeo 1750 poza nowym silnikiem posiadała zwiększony rozstaw osi i nowe, obszerniejsze nadwozie zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro.
Samochód został wprowadzony do produkcji wiosną 1968 roku. Na salonie motoryzacyjnym w Turynie w 1969 roku zaprezentowano zmodernizowany model 1750, który otrzymał ulepszone hamulce, jodowe reflektory oraz pewne zmiany w nadwoziu. W tym samym roku Alfa Romeo 1750 zajęła 3 miejsce w konkursie na Europejski Samochód Roku. Co ciekawe do drugiego miejsca, które zajęło BMW 2500/2800, model 1750 dzielił zaledwie 1 punkt. Po czterech latach model 1750 został wycofany ze sprzedaży. Łącznie w latach 1968 - 1971 wyprodukowano niewiele ponad sto tysięcy sztuk tego samochodu. Następcą został bliźniaczy model 2000, który został wprowadzony do produkcji w 1971 roku. Otrzymał on silnik o pojemności 1962 ccm i mocy 132 KM. Dzięki niemu samochód mógł się rozpędzić do prędkości maksymalnej około 200 km/h. Do 100 km/h model 2000 rozpędzał się w 9 sekund. Z zewnątrz samochód można było rozróżnić po przednim grillu. Model ten produkowany był w latach 1971 - 1977. Łącznie powstało prawie 90 tysięcy sztuk tego samochodu.
Prezentowany model został wyprodukowany przez firmę M4 w limitowanej serii 1248 sztuk. Wykonanie modelu jest wyjątkowo nierówne. Model posiada fototrawione wycieraczki i bardzo ładne wnętrze, ale w oczy bije toporność wykonania bryły nadwozia. Efekt pogarsza fatalny montaż. Najgorzej zmontowany został tylny pas. Dodatkowo model szpecą rysy i plamy kleju na szybie. Zresztą zobaczcie zdjęcia i sami oceńcie ten modelik.

6 komentarzy:

  1. Tak jak powiedziałeś, jest to mieszany model. Niestety mimo dość wąskiego limitu, bliżej mu do modeli gazetkowych, niż wydań gablotowych. Wykonałeś świetne zdjęcia, które stety/niestety podkreślają wady modelu :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe próbki tego Alfa dla nas i kolekcjonowania tym bardzo dobrze.

    Szczegóły tego magla kocham


    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć Damian! Dzięki za komentarz! Cieszę się, że zdjęcia ci się podobają i że pokazują oblicze modelu takie jakie jest ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj SEATPC!

    Dziękuję za komentarz!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć Piotrze. Jak zauważyłeś to bardzo nierówny model. Faktycznie fototrawione wycieraczki niemal nie pasują do kiepskiego montażu, a pas tylny... delikatnie mówiąc jest złożony dość nieprecyzyjnie. Szkoda, bo samo autko ciekawe, i choć nie przepadam za marką Alfa Romeo, to z pewnością mógłby stanowić ciekawy eksponat. Nie mam porównania do innych produktów firmy M4 bo dotychczas nie spotkałem się z żadnym innym poza tą Alfą. Mam jednak nadzieję, że inne prezentują nieco wyższy poziom.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję Szymonie za komentarz!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń