Obsługiwane przez usługę Blogger.

Mini Cooper S Cabrio - AutoArt

MINI

Nie ukrywam, że współczesne samochody w stylu retro bardzo mi się podobają. Moimi ulubionymi są przede wszystkim Fiat 500, Chrysler PT Cruiser, Mustang i Mini. Właśnie temu ostatniemu będzie poświęcony ten wpis.


DSC09550

W 2000 roku, po 41 latach produkcji, z fabryki w Longbridge wyjechało ostatnie klasyczne Mini. W tym samym czasie nowy właściciel marki Mini, którym od 1994 roku jest niemiecki koncern BMW, przygotowywał się do uruchomienia produkcji zupełnie nowego samochodu, który wyglądem miał nawiązywać do klasyka. Produkcja seryjna ruszyła w 2001 roku. Samochód początkowo oferowano jako trzydrzwiowy hatchback. W przeciwieństwie do klasycznego Mini, jego nowe wcielenie nie było tanim, prostym samochodem dla mas, a świetnie wyglądającym i wyposażonym autkiem, które przede wszystkim miało na siebie zwracać uwagę. Produkcja pierwszej generacji zakończyła się w 2006 roku. Obecnie w produkcji znajduje się trzecia generacja MINI.

DSC09520

DSC09521

Kabriolet został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w 2004 roku. Produkcja tej wersji zaczęła się już w tym samym roku, co jej prezentacja i trwała do sierpnia 2008 roku.

DSC09559

DSC09548

Prezentowany model został wyprodukowany przez znaną z dokładności firmę AutoArt. Otrzymałem go w czerwcu 2011 w prezencie od moich rodziców. Model wykonany jest rewelacyjnie. Uwagę zwracają przede wszystkim liczne, wykończone z największą dbałością detale takie, jak chromowane klamki, listwy, czy kratka dolnego wlotu powietrza. Wnętrze miniatury także zostało pieczołowicie odtworzone. Na osobną uwagę zasługują świetne nadruki. Podobnie jak prezentowane tutaj wcześniej BMW 2002, model także posiada skrętne przednie koła, co pozwala zaprezentować go w bardziej efektownej pozycji. Trudno mi się doszukać słabych stron tego modeliku.

DSC09529

DSC09530

DSC09533

DSC09535

I na koniec wspólne zdjęcie z Mini z 1963 roku.

DSC09554 (1)

10 komentarzy:

  1. Takie modele to ja lubię!
    Świetny jest, a poza Fiatem 500 pozostałe możesz również spróbować znaleźć od AutoArt aby cieszyły równie dobrze jak to Mini :)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje zdanie o tym modelu doskonale znasz. Samochodzik jest po prostu piękny. W każdym calu i detalu urzeka poziomem wykonania i dbałością o szczegóły. Gratuluję Ci piękniej miniatury.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje zdjęcia zdecydowanie podkreślają świetne wykonanie modelu. Wpis jak zawsze na wysokim poziomie.

    Gratuluję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze trochę i nie mam czasu, aby zobaczyć ten mini.

    Bardzo mi się podobało i dobry AutoArt uwaga zbyt wysoka dla niego i że czerwone daje więcej punktów

    pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  5. Me gustan mucho los nuevos Mini, más en color rojo como el que muestras; tengo uno en versión rally:
    http://juanhracingteam.blogspot.com.ar/2016/08/mini-john-cooper-works-wrc-349.html
    Abrazo!

    OdpowiedzUsuń
  6. Witaj Juanh! Twoje rajdowe Mini jest rewelacyjne :)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  7. Moim zdaniem jest to obecnie najlepszy model Mini Cabrio na rynku. Warto je mieć!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję Damianie za komentarz! Cieszę się, że zdjęcia się podobają ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuje Szymonie i liczę, że i Tobie uda się nabyć takie Mini ;)

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
  10. Będę próbował!

    Pozdrawiam!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń