Kultowe Auta PRL-u - BMW 1602
O BMW serii 02 pisałem już rok temu przy okazji wpisu poświęconego modelowi BMW 2002 Tii L od AutoArt. Skupmy się więc na samym modelu 1602, który trafił do produkcji w 1966 roku. Zanim jeszcze przejdę do krótkiego omówienia modeliku, chciałbym odnotować, że liczba wyświetleń na blogu 23 listopada przekroczyła liczbę 100 tysięcy. Dziękuję wam serdecznie za zainteresowanie!.
Model, oznaczony początkowo 1600-2, został zaprezentowany na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 1966 roku. Produkcja seryjna ruszyła miesiąc później. Samochód napędzał czterocylindrowy silnik 1573 ccm o mocy 85 KM. Dostępna była także wersja wyczynowa oznaczona Ti pod maską której pracował wzmocniony silnik o mocy 105 KM. W tej wersji samochód mógł się rozpędzić do prędkości maksymalnej około 175 km/h. Było to 15 km/h szybciej niż w wersji standardowej. BMW 1600-2 ti produkowano od września 1967 do listopada 1968 roku.
W lutym 1971 roku zmieniono oznaczenie samochodu na 1602. Do tego czasu powstało już ponad 210 tysięcy egzemplarzy tego samochodu. Po dziewięciu latach produkcji, w lipcu 1975 roku, zakończono produkcję. Łącznie wyprodukowano ponad 275 500 egzemplarzy tego modelu, w tym 8670 w wersji Ti.
Prezentowany modelik wyprodukowany został przez firmę IXO dla wydawnictwa Deagostini, które wydało go nakładem 139 numeru serii Kultowe Auta PRL-u. Do mojej kolekcji trafił niedawno dzięki koledze Szymonowi z bloga muzeum43. Zanim jednak modelik trafił do zdjęć przeszedł niewielką modyfikację polegającą na wycieniowaniu atrapy grilla. Dzięki temu prostemu zabiegowi w moim odczuciu przednia część modelu wiele zyskała. Być może w przyszłości podejmę się jeszcze wycieniowania felg i pomalowania wnętrza. Samą miniaturę uważam za bardzo udaną i wartą polecenia. Nie jest to co prawda kultowe BMW 2002 jakim w serialu Alternatywy 4 jeździł towarzysz Winnicki nie mniej jednak warto zainteresować się miniaturowym BMW 1602.
Na koniec wspólne zdjęcie z modelem 2002 Tii L.
Hermoso BMW Piotr, y me gusta mucho más por el color rojo.
OdpowiedzUsuńUn gran modelo.
Abrazo!
;) pięknie Ci wyszła ta atrapa ;)
OdpowiedzUsuńModelik naprawdę dużo zyskał dzięki tej atrapie. Dalej mu daleko do AutoArtu, ale jest dużo lepiej. Gratuluję ręki modelarskiej :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Bardzo ładny egzemplarz BMW to być zbiór czerwono jest idealnym miejscem dla tego małego Speedster
OdpowiedzUsuńBardzo mi się podobało
pozdrowienia
Warto byłoby dorobić trójkątną szybkę od strony kierowcy. Wiadomo, że często tej lewej w modelikach nie ma i można potraktować jako opuszczoną(ja tego nie lubię, chociaż kilka razy i to ułatwiło życie ;) ), no ale trójkąt musi być. Kawałek grubszej folii/cienkiego plastiku i srebrny marker załatwi prosto sprawę. ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Dziękuję za interesującą propozycję. Rzeczywiście bardzo dobry pomysł ;) Z pewnością za jakiś czas wrócę do tego modelu, by chociażby pomalować wnętrze. Wtedy też pokombinuje z tą szybką ;)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
Piotr