Opel Astra J Sports Tourer - Minichamps
Prezentowana dziś miniatura, czyli Opel Astra J Sports Tourer została wybrana jako propozycja na kolejny wpis w głosowaniu, które odbyło się na fanpage bloga w dniach 13-15 stycznia bieżącego roku. Model ten zwyciężył 13 do 6 względem swojego następcy, czyli piątej generacji Astry oznaczonej symbolem K.
Warto dodać, że w głosowaniu wzięło udział 38 osób, z których połowa kliknęła w przycisk lubię to, co odbieram jako wyrażenie chęci obejrzenia prezentacji dwóch wymienionych wyżej modeli w możliwie jak najkrótszym czasie.
Warto dodać, że w głosowaniu wzięło udział 38 osób, z których połowa kliknęła w przycisk lubię to, co odbieram jako wyrażenie chęci obejrzenia prezentacji dwóch wymienionych wyżej modeli w możliwie jak najkrótszym czasie.
Opel Astra J został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2009 roku. Była to już czwarta, po Astrze H (2004-2014) generacja tego modelu. Nowy samochód bazował na nowej płycie podłogowej opracowanej przez koncern General Motors, którą nazwano Delta. Początkowo samochód dostępny był jedynie jako pięciodrzwiowy hatchback. W 2010 roku do gamy dołączyła wersja kombi o nazwie Sports Tourer, którego bagażnik mieścił 500l, a po złożeniu siedzeń 1500l. Dwa lata po zaprezentowaniu kombi gama Astry J wzbogaciła się o trzydrzwiowy hatchback, oznaczony GTC i czterodrzwiowy sedan. Najpóźniej, bo w 2013 roku zaprezentowano dwudrzwiowy kabriolet o nazwie Cascada. W 2015 roku Opel przedstawił następce, czyli Astrę K. Po wprowadzeniu nowego modelu zadecydowano o przerwaniu produkcji wyłącznie odmian hatchback i kombi. Produkcja GTC, sedana i Cascady trwała nadal. Dopiero w kwietniu 2018 roku zakończono produkcję modelu GTC, a cztery miesiące później sedana. Produkcja Cascady ma zakończyć się dopiero w połowie 2019 roku.
Prezentowany model został wyprodukowany przez firmę Minichamps, znaną także jako PMA (od Paul's Model Art).
Miniatura została odkupiona od kolegi Fabiana, który na forum motoshowminiatura używa pseudonimu OpelFAN z myślą o konwersji na radiowóz polskiej policji. W modelu brakuje tylnego logo, które na potrzeby sesji priowizorycznie namalowałem. Jako, że model i tak zostanie przemalowany brak ten absolutnie mi nie przeszkadza. Uznałem jednak, że miniaturowa Astra J ST prezentuje się na tyle dobrze, że warto go zaprezentować na blogu jeszcze w fabrycznym wykonaniu. Rzecz jasna po tym jak model zostanie przerobiony na radiowóz zaprezentuje go w osobnym wpisie. A jakie jest Wasze zdanie o tym modelu?
Wraz z modelem Astry K ST:Miniatura została odkupiona od kolegi Fabiana, który na forum motoshowminiatura używa pseudonimu OpelFAN z myślą o konwersji na radiowóz polskiej policji. W modelu brakuje tylnego logo, które na potrzeby sesji priowizorycznie namalowałem. Jako, że model i tak zostanie przemalowany brak ten absolutnie mi nie przeszkadza. Uznałem jednak, że miniaturowa Astra J ST prezentuje się na tyle dobrze, że warto go zaprezentować na blogu jeszcze w fabrycznym wykonaniu. Rzecz jasna po tym jak model zostanie przerobiony na radiowóz zaprezentuje go w osobnym wpisie. A jakie jest Wasze zdanie o tym modelu?
Bello Astra Piotr, me gusta mucho su color.
OdpowiedzUsuńAbrazo!
Witaj Juanh!
UsuńDziękuję za komentarz!
Pozdrawiam!
Piotr
Astra J i Insignia A były sporym skokiem jakościowym w stosunku do poprzednich generacji Opli. Subiektywnie mógłbym powiedzieć że są to samochody wreszcie zasługujące na niemiecki rodowód:) Całkiem sporo śmiga ich w naszych służbach. Powodzenia przy konwersji. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńWitaj!
UsuńW pełni się zgadzam z Twoim komentarzem :) Liczę że konwersja wyjdzie bardzo fajnie i będzie co pokazywać ;)
P.S Dodałem Twój blog do ulubionych ;)
Pozdrawiam!
Piotr
Dziękuję bardzo mi miło :)
UsuńBardzo podobają mi się te generacje Opli. Nie były zbyt krzykliwe, a przy tym miały swój styl. Oczywiście mistrzostwem oplowego designu jest dla mnie Insignia, ale ta Astra jest niczego sobie. Mam nadzieję, że trafi w ręce dobrego modelarza, bo baza ma spory potencjał :)
OdpowiedzUsuńPozdrawiam!
Witaj Damianie!
UsuńPodzielam Twoją opinię ;) Sam nawet noszę się z zakupem takiej Astry w 1/1, ale w wersji hatchback lub sedan :)
Pozdrawiam!
Piotr
Moje zdanie trochę będzie się różnić od przedmówcy – mnie Ople z tego okresu się nie podobają. Znacznie bardziej wolę Astrę K.
OdpowiedzUsuńCo do samego modeliku, to nie ma się do czego przyczepić – wygląda super
Witaj DiEcaSt!
UsuńMnie zaś się podoba ta generacja ;)
Pozdrawiam!
Piotr
Wizualnie ta generacja nawet przypadła mi do gustu i właśnie kombi chyba najbardziej :) Czekam na konwersję, bo zazwyczaj u Ciebie model po niej wygląda tylko lepiej ;)
OdpowiedzUsuńPozdrowienia
Witaj Abarth098 ;)
UsuńLiczę, że konwersja zostanie zaprezentowana w tym roku :)
Pozdrawiam!
Piotr