Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kultowe Ciężarówki z epoki PRL-u - Star 20 N23

Ostatnimi czasy niestety nie mam czasu na prowadzenie bloga. Na szczęście dziś udało mi się wygospodarować trochę czasu, by zaprezentować Wam model wydany w 16 numerze serii Kultowe Ciężarówki z epoki PRL-u, jakim jest Star 20 z kabiną N23.
Historię Stara 20 opisywałem już przy okazji wpisu o modelu 25. Dlatego też nie ma potrzeby ponownie jej opisywać. Skupmy się więc na samym modelu. Już na pierwszy rzut oka model sprawia bardzo dobre wrażenie. Część kolekcjonerów zwraca uwagę na to, że model ten został wydany w identycznym kolorze, co Star 20 z kabiną N20, który ukazał się w wydaniu specjalnym serii Kultowe Auta PRL-u ponad 8 lat temu. W związku z tym chętniej widzieliby ten model w innym kolorze. Dla mnie kolor modeli zawsze był sprawą drugorzędną, jednak rozumiem niezadowolenie kolegów. Podobnie, jak w przypadku modelu Stara25 z pierwszego numeru tej serii kabina i rama podwozia zostały wykonane z metalu, a pozostałe elementy z plastiku i gumy (opony). Podobają mi się detale takie, jak atrapa grilla, barwione kierunkowskazy i tylne lampy. Przednie wycieraczki zostały odlane wraz z szybą, ale nie wygląda to źle. Podobnie jak w przypadku Stara 25, tak i w tym przypadku uważam, że lepiej byłoby, gdyby model pozbawiony był plandeki. Profesjonalne przerobienie modelu nie jest takie proste, jak może się wydawać. O ile zdjęcie elementu plandeki nie jest trudne, tak trzeba później poradzić sobie z nadmiarem plastiku, który służył do montażu imitującego plandekę oraz z usunięciem lin plandeki, które odlane są wraz ze skrzynią ładunkową. To oczywiście tylko moje zdanie. Podsumowując - Star 20 z kabiną N23 to kolejny bardzo udany model z serii Kultowe Ciężarówki PRL-u. Z niecierpliwością czekam na kolejne modele z tej serii, a w wolnej chwili postaram się nadrobić zaległości i opisać miniatury z poprzednich numerów.
Star 20 z kabiną N23 w towarzystwie swojego odpowiednika z kabiną N20.

1 komentarz:

  1. Star 20 z kabiną N23 powinien mieć kierunki mechaniczne podobnie jak Star 20 z kabiną N20. kierunki elektryczne pojawiły się dopiero w Starze 21.Paski spinające plandekę powinny być za kabiną jak w starze z kabiną N20. Ktoś odwrotnie założył plandekę. Za bardzo odstaje grill w opisanym modelu. O wiele lepiej wygląda kabina N23 ze Stara 21.

    OdpowiedzUsuń