Hyundai i30 II - PremiumX
W 2007 roku zadebiutowała pierwsza generacja i30, która odniosła niemały sukces na wymagającym rynku europejskim. Nic więc dziwnego, że podjęto pracę nad następcą udanego modelu. Druga generacja i30 zaprezentowana została już pod koniec 2011 roku.
Nowy model charakteryzował się odważną i wyrazistą stylizacją nadwozia. Najbardziej charakterystycznym elementem designu jest duży, sześciokątny wlot powietrza oraz przetłoczenie na przednim błotniku. Początkowo samochód dostępny był jako pięciodrzwiowy hatchback, następnie gamę uzupełniło kombi. We wrześniu 2012 roku na rynku zadebiutował trzydrzwiowe coupe. W 2014 roku samochód przeszedł niewielki lifting, w którym zmieniono atrapę grilla oraz dodano nowe wzory felg. Do napędu modelu przeznaczono jednostki benzynowe - wolnossące o pojemności 1.4 i mocy 100 i 120 KM oraz turbodoładowane 1.6 o mocy 186 KM. Dostępne były także wysokoprężne jednostki 1.4 i 1.6 o mocy 90-128 KM. W 2017 roku na rynku zadebiutowała trzecia generacja tego modelu.
Prezentowany model został wyprodukowany przez firmę PremiumX. Jakość wykonania jest wysoka. Podoba mi się odwzorowanie pasa przedniego z fototrawionym logo marki. Bardzo dobre wrażenie robią też felgi, wkładki w lusterkach imitujące odbicia oraz fototrawione wycieraczki. Równie starannie wykonane zostało wnętrze pojazdu. Jeśli chodzi o mankamenty, to jedyne na co zwróciłem uwagę, to spasowanie bocznych szyb - zwłaszcza z lewej strony. Podsumowując, jest to bardzo udana miniatura równie udanego pojazdu.
Komentarze