Łada 2106 - Rosyjska Milicja
W tym wpisie zaprezentuję Wam model radiowozu Łada 2106 w barwach rosyjskiej milicji z Sankt Petersburga.
Łada 2106 została wprowadzona do produkcji w 1976 roku, jako rozwinięcie modelu 2103. Z zewnątrz samochód wyróżniał się m.in. zmodyfikowaną atrapą grilla z plastikowymi obudowami reflektorów, czy kształtem zderzaków oraz wielosegmentowymi zespolonymi lampami tylnymi. Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik o pojemności 1568 cccm i mocy 75 KM. Z biegiem lat w modelu wprowadzane były mniejsze lub większe zmiany, jak m.in. usunięcie listew bocznych, które z czasem przywrócono, grill w całości wykonany z tworzywa sztucznego, czy rezygnacja z tylnych chlapaczy. W zakładach WAZ w Togilatti samochód produkowano do 2001 roku, po czym produkcja została przeniesiona do zakładów IżAwto w Iżewsku. Ponadto samochody produkowane były w zakładach RosŁada w Syzraniu, a także w Anto-Rus w Chersoniu na Ukrainie. Ostatni egzemplarz modelu 2106 zjechał z taśmy produkcyjnej w 2006 roku. Podobnie jak inne modele Łady, tak i 2106 znalazł szerokie zastosowanie w służbach porządkowych krajów byłego bloku wschodniego. Milicyjne Łady 2106 można było spotkać m.in. w Volkspolizei (Policji Ludowej NRD), Veřejná Bezpečnost (Bezpieczeństwo Publiczne Czechosłowacji) czy Rendőrség (Policja węgierska). Z tego modelu korzystali także policjanci w Kazachstanie, Ukrainie, Białorusi, Rosji, czy Armenii.
Prezentowany model został wyprodukowany na zlecenie firmy Atlas dla serii Police Cars. W moim egzemplarzu miejscami dość mocno kłuje jakość montażu. Szczególnie fatalnie spasowana została przednia szyba. Co więcej w moim egzemplarzu znalazło się znaczące uszkodzenie nadruku przedniej tablicy rejestracyjnej. Szkoda, że klosze tylnych reflektorów są w jednolitym kolorze - i to w dodatku pomarańczowym... Z przodu zabrakło za to zaznaczonych kloszy lamp świateł postojowych. Pomimo wspomnianych mankamentów prezentowany model podoba mi się i uzupełnił moją kolekcję zagranicznych radiowozów.
Komentarze