Ford Fiesta WRC - 57 Rajd Barbórka 2019
Bohaterem dzisiejszego wpisu jest model Forda Fiesty WRC polskiej załogi w składzie Kajetan Kajetanowicz (kierowca) i Maciej Szczepaniak (pilot), która wygrała 57 Rajd Barbórka. Miniatura ta została wydana jako prezent dla prenumeratorów premium serii Rally Cars od Deagostini. Mój egzemplarz trafił do kolekcji dzięki pomocy kolegi Kamila. Dziękuję!
Ford Fiesta WRC został opracowany przez zespół M-Sport i zadebiutował w sezonie 2017 Rajdowych Mistrzostw Świata. Samochód zastąpił model Fiesta RS WRC i został zaprojektowany zgodnie z obowiązującymi od sezonu 2017 nowymi przepisami WRC. Samochód był używany przez zespół M-Sport World Rally Team. Sezon dla zespołu rozpoczął się od zwycięstwa Sebastiana Ogiera w Rajdzie Monte Carlo. Następnie Ogier wywalczył zwycięstwo w Rajdzie Portugalii. Później najwyższe miejsce na podium wywalczył Ott Tanak, zwyciężając w Rajdzie Włoch, a następnie w Rajdzie Niemiec. Ostatnie zwycięstwo w sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata dla zespołu M-Sport World Rally team wywalczył Elfyn Evans w Rajdzie Wielkiej Brytanii. Sebastian Ogier po raz piąty został zwycięzcą Rajdowych Mistrzostw Świata, a jego zespołowy kolega Ott Tanak zajął 3 miejsce. Zespół M-Sport wygrał także w klasyfikacji zespołowej. Także sezon 2018 należał do Sebastiana Ogiera, ale po tym, jak do zespołu Toyoty odszedł Ott Tanak, zespół M-Sport spadł na 3 miejsce w klasyfikacji generalnej. Po odejściu Ogiera do Citroena w 2019 roku żaden kierowca startujący na Fieście WRC nie zajął pierwszego miejsca w eliminacjach Rajdowych Mistrzostw Świata. Na kolejne pierwsze miejsce na podium przyszło Fordowi czekać aż do 2022 roku, kiedy Ford Puma Rally1 kierowany przez Sebastiana Loeba zajął 1 miejsce w rajdzie Monte Carlo.
57 Rajd Barbórka odbywał się w dniach 6-7 grudnia 2019 roku i obejmował sześć odcinków specjalnych. Zwycięzcą rajdu została polska załoga w składzie Kajetan Kajetanowicz (kierowca) i Maciej Szczepaniak (pilot), którzy ukończyli rajd z czasem 22:13:51. Drugie miejsce zajęła fińska załoga startująca Hyundai'em i20 R5 w składzie Jari Huttunen (kierowca) i Mikko Lukka (pilot) ze stratą 34.95. Podium zamknęła polska załoga startująca Skodą Fabią R5 w składzie Mikołaj Marczyk (kierowca) i Szymon Gospodarczyk (pilot) ze stratą 43.06.
Jak już wspomniałem prezentowany model jest prezentem dla prenumeratorów premium serii Rally Cars. Miniatura wykonana jest na przyzwoitym, charakterystycznym dla tej serii poziomie wykonania. Niestety w moim egzemplarzu są widoczne ślady kleju. Szczególnie razi ten widoczny na masce. Z uwagi na to, że próba usunięcia kleju może uszkodzić nadruki, nie zdecydowałem się na taki zabieg. Rzecz jasna jest to wada fabryczna, która może, ale nie musi powtórzyć się w innych modelach. Nie ukrywam, że bardzo mnie cieszy kolejny model samochodu rajdowego polskiej załogi w mojej kolekcji.
Komentarze