Mercedes-Benz klasy C II (W203) - Polizei
Bohaterem tego wpisu jest modelu radiowozu Mercedes-Benz klasy C (W203) w barwach niemieckiej Policji, który został wyprodukowany przez firmę Cararama/Hongwell.
Druga generacja klasy C została zaprezentowana w lutym 2000 roku. Początkowo samochód oferowano wyłącznie jako czterodrzwiowy sedan, który otrzymał fabryczny kod W203. W porównaniu z poprzednikiem nowy model charakteryzował się nadwoziem o zaokrąglonych liniach. W październiku 2000 roku do wprowadzono model C SportCoupe, który stanowił odpowiedź Mercedesa na BMW serii 3 Compact. Model ten otrzymał fabryczny kod CL203. W 2001 roku zadebiutowało pięciodrzwiowe kombi, które otrzymało fabryczny kod S203. Klasa C drugiej generacji była dostępna łącznie z ponad dwudziestoma jednostkami napędowymi o mocy od 102 do 367 KM. W 2004 roku generacja ta przeszła facelifing. Produkcję modelu zakończono w grudniu 2006 roku. Podobnie, jak wiele innych modeli tej marki, tak i W203/S203 traiły do służby w niemieckiej policji. Pierwsze egzemplarze tego modelu trafiły do służby w czasie, kiedy obowiązywał jeszcze wprowadzony w 1975 roku schemat malowania, który składał się z nadwozia w kremowej bieli (RAL 9001) i elementów ruchomych w miętowej zieleni (RAL 6029). Te barwy nosi prezentowany model. Na początku XXI wieku w Dolnej Saksonii zaczęto wprowadzać radiowozy w srebrnym kolorze z zielonym oklejeniem ostrzegawczym, które w 2004 roku zastąpiono niebieskim - bardzo podobnym do tego, jakie wprowadzono w 2007 roku w Polsce. Mercedesy W203/S203 służyły także jako radiowozy policji m.in. w Bułgarii, Chorwacji, Rosji, Tadżykistanie i Wielkiej Brytanii.
Jak już wspomniałem, prezentowany model został wyprodukowany przez firmę Cararama/Hongwell. Podobnie, jak prezentowany niedawno model BMW serii 3 (E90) skierowany jest bardziej do młodszego odbiorcy. Przy ocenie tego modelu nie należy także pomijać faktu, że został on zaprojektowany i wyprodukowany 20 lat temu. Pierwsze co rzuca się w oczy, to niedbałe malowanie zielonych elementów oraz przednich listew ozdobnych. Nie przekonuje mnie także grill wykonany w formie nadruku, a nie jako osobny element. Spore szpary między przednimi drzwiami zdradzają nam, że elementy te są otwierane. Mimo widocznych uproszczeń i niedoskonałości sam model spodobał mi się i zajął miejsce między dwoma innymi radiowozami niemieckiej policji, jakim są Mercedes-Benz W124 i BMW serii 5 (E39).
Komentarze