Obsługiwane przez usługę Blogger.

Prezent od teściów - 1963 Chevrolet Corvette C2 Stingray

Bohaterem dzisiejszego wpisu będzie model samochodu Chevrolet Corvette C2 Stingray z 1963 roku, który otrzymałem w prezencie świątecznym od teściów. Dziękuję!
W 1953 roku Chevrolet wprowadził do produkcji model Corvette - dwudrzwiowy, sportowy roadster, który początkowo nie wzbudził większego zainteresowania. Już po roku koncern General Motors rozważał nawet zakończenie produkcji tego modelu. Tak się jednak nie stało i Corvette wraz z kolejnymi zmianami nadwozia zaczął wzbudzać coraz większe zainteresowanie. Szczególny wkład w to miał William Mitchell, który objął stanowisko głównego stylisty w General Motors w 1958 roku. Uznał on, że należy odejść od nadmiaru chromu i tylnych płetw, które dominowały w ówczesnej stylistyce samochodowej. Rezultatem jego pracy było przeprojektowanie tylnej części nadwozia, która zyskała na lekkości, stając się jednocześnie bardziej elegancką. Zmiany te przyciągnęły klientów. W 1962 roku, a więc w ostatnim roku produckji pierwszej generacji, powstało 14 531 egzemplarzy modelu Corvette. Stanowiło to aż 21 procent łącznej produkcji tego modelu, którego przez 9 lat powstało 68 817 egzemplarzy. Nad następcą pierwszej generacji Corvette Mitchell rozpoczął pracę już w 1958 roku, kiedy zaprojektował prototyp samochodu wyścigowego Stingray o otwartym nadwoziu. Kolejnym krokiem był prototypowy model XP-720 Coupe z 1959 roku, który charakteryzował się linią nadwozia z opadającym dachem i dzieloną tylną szybą. Rozwiązanie to zastosowano w seryjnym egzemplarzu (w wersji coupe), który zadebiutował w 1963 roku. Nowy model charakteryzował się lekką linią nadwozia z wyraźnie zaznaczonymi błotnikami. Zastosowano chowane reflektory, które wraz z podwójnymi lampami tylnymi przez lata stały się wyznacznikiem Corvetty. Pojazd produkowano jako dwudrzwiowy kabriolet i dwudrzwiowe coupe. W 1963 roku samochód dostępny był z ośmiocylindrowym widlastym silnikiem o pojemności 5354 ccm, który w zależności od wersji mógł mieć od 250 do 360 KM. Moc 360 KM generował silnik wyposażony we wtrysk paliwa firmy Rochester Ramjet. Nowy model odniósł ogromny sukces. Już w pierwszym roku produkcji powstało 21 513 egzemplarzy drugiej generacji modelu Corvette, czyli o niemal 1/3 więcej niż w 1962 roku. Rok później w modelu Corevette Coupe ze względów bezpieczeństwa zaczęto stosować jednoczęściową tylną szybę. Usunięto także wloty powietrza na masce. W kolejnych rocznikach zmodyfikowano kształt wentylacyjnych na błotnikach, a także zastosowano nowe jednostki napędowe, których moc maksymalna przekraczała 400 KM.  Przez niecałe 5 lat powstało 117 964 egzemplarzy tego modelu, co było imponującym wynikiem. Druga generacja Corvetty stała się także podwaliną ogromnego sukcesu, jaki odniósł jego następca. Corvette C3 produkowana była od 1967 do 1982 roku i powstało ponad pół miliona egzemplarzy tego samochodu. Produkcja żadnego z następców nie zbliżyła się już do tej liczby. 
Producentem prezentowanego modelu jest firma IXO. Jako, że model otrzymałem w prezencie to nie podejmuję się jego recenzji. Jestem przekonany jednak, że zamieszczone w tym wpisie zdjęcia pozwolą Wam na jego  wstępną ocenę.

Brak komentarzy