Szybcy i Wściekli - Nissan Skyline GTR R34
W tym wpisie zaprezentuję Wam model jednego z najbardziej ikonicznych samochodów z filmowej sagi Szybcy i Wściekli jakim jest Nissan Skyline GTR R34. Prezentowany model został wydany w drugim numerze serii Szybcy i Wściekli od Deagostini.
W 2001 roku na ekranach kin swoją premierę ma film Szybcy i Wściekli, który dał początek jednej z najbardziej rozpoznawalnych, a zarazem dochodowych serii w historii kina. Historia osadzona w świecie nielegalnych wyścigów samochodowych została świetnie odebrana przez widownię. Nic więc dziwnego, że już w 2003 roku powstała kontynuacja pod tytułem 2 Fast 2 Furious, znana w Polsce jako Za szybcy, za wściekli. Jak przystało na film tego typu, obok postaci wykreowanych przez aktorów, równie ważne są samochody. Dlatego też twórcy Za szybcy, za wściekli przygotowali efektowne pojazdy. Jednym z nich jest Nissan Skyline GTR R34, którym główny bohater filmu Brian O'Conner bierze udział w nielegalnych, ulicznych wyścigach samochodowych. Charakterystycznymi cechami tego samochodu jest zestaw nadwozia oraz spojler wyprodukowany przez firmę C-West, felgi HRE i podwójny, niebieski pas koloru niebieskiego przebiegający przez przedni zderzak i maskę. Pojazd napędza sześciocylindrowy silnik o pojemności 2568 ccm z podwójnym turbodoładowaniem, który osiągał fabryczną moc 280 KM. Po modyfikacjach moc ta wzrosła do 330 KM. W nocy samochód zwracał uwagę także za sprawą niebieskiego oświetlenia wnętrza oraz podwozia. W kolejnych scenach widzimy efektowny pojedynek z Toyotą Suprą Mk. IV, który wygrywa główny bohater. Następnie do akcji wkraczają służby porządkowe. Brian próbuje uciec, ale jego samochód zostaje obezwładniony przez impuls elektromagnetyczny wystrzelony ze specjalnej broni przez agenta Markhama z amerykańskiej służby celnej. Samochód zostaje skonfiskowany, a Brian otrzymuje propozycję współpracy ze służbami porządkowymi w zamian za oczyszczenie kartoteki.
Nissan Skyline GTR R34 Briana O'Connera w pełnej krasie. Kadr z filmu 2 Fast 2 Furios pochodzący ze strony imcdb.org. Uwagę zwraca efektowne niebieskie oświetlenie podwozia.
Producentem modelu jest firma PCT, która jest właścicielem m.in. marki IXO. Zawiłości związane z markami tego producenta oraz właściwym nazewnictwem szczegółowo opisał kolega Damian na swoim blogu rajdowakolekcja.pl. Sam model prezentuje się bardzo dobrze, jest bogaty w detale i wiernie oddaje filmowy pierwowzór. Mój egzemplarz jest poprawnie zmontowany i polakierowany. Pochwalić należy ładne felgi, za którymi kryją się starannie odwzorowane tarcze i zaciski hamulcowe. Na uwagę zasługuje także wnętrze, w którym znajdziemy klatkę bezpieczeństwa, fotel kierowcy czy butle z nitro w miejscu, gdzie fabrycznie znajdował się fotel pasażera. Jeśli chodzi o słabe strony, to w moim egzemplarzu miejscami zabrakło dokładności w nałożeniu podwójnego pasa niebieskiego, który zachodzi na atrapę grilla. Inną wadą, która dotyczy mojego egzemplarza, jest lekko zaparowany klejem lewy reflektor przedni. Jak jednak wspomniałem, wady te dotyczą mojego egzemplarza. Do szczęścia zabrakło tak naprawdę kilku detali, jak np. nadruku zegarów na desce rozdzielczej, czy wskaźników zegarowych umieszczonych po wewnętrznej stronie słupka A od strony kierowcy. Wspomnieć można też o widocznych bolcach montażowych lampy cofania i światła przeciwmgielnego tylnego. Oczywiście są to tylko detale i jak na model z serii gazetowej Skyline prezentuje się świetnie. Z pewnością model ten spełni oczekiwania niejednego fana serii.
Jako prenumerator tej serii miło zobaczyć ten model w Twoim obiektywie! Ja się przyznam, że żadnego z nich nie odkręciłem nawet od podstawki ;D Naprawdę przyjemna seria, chociaż im dalej w las tym więcej zapychaczy ze współczesnych części
OdpowiedzUsuńDziękuję Damianie! Niektóre modele po prostu trudno odpuścić :) Ja tam liczę na zapychacze w postaci radiowozów :D
Usuń