Obsługiwane przez usługę Blogger.

Legendy FSO - Polonez Atu - Straż Pożarna

Bohaterem dzisiejszego wpisu jest model strażackiego Poloneza Atu wydanego w 71 numerze serii Legendy FSO
Polonezy w służbie straży pożarnej w roli samochodów operacyjnych (SLOp) wykorzystywane były już od końca lat 70 XX wieku. W latach 1996-1997 roku do służby trafiła pewna ilość Polonezów Atu. Jako że samochody najczęściej kupowane były przez poszczególne jednostki (samodzielnie lub ze wsparciem władz samorządowych), a nie w ramach ogólnokrajowego zamówienia to trafiały one w różnych kolorach. Jedyną wspólną cechą był czerwony pas ostrzegawczy z napisem Straż na przednich drzwiach i numerem operacyjnym na tylnych drzwiach. Prezentowany model nosi numery operacyjne z województwa dolnośląskiego. Niestety nie doszukałem się fotografii pierwowzoru modelu (o ile takowy w ogóle istniał). Najbliższy tej numeracji jest Polonez Atu, który służył w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej 2 w Wałbrzychu. Większość Polonezów Atu służących w Państwowej Straży Pożarnej wycofano w latach 2009-2010. Część z nich trafiła następnie do jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej.
Seria Legendy FSO od numeru 63 obrała nowy kierunek polegający na wydawaniu modeli samochodów służb mundurowych i ratowniczych. Można spotkać się z opiniami osób, które uważają, że auta funkcyjne są kiepskim pomysłem. Jak argumentują, wydawany jest po raz drugi ten sam model - tylko w innym malowaniu. Dla mnie z kolei jest to namiastka tego, na co czekam od dawna, czyli serii poświęconej wyłącznie pojazdom polskich służb mundurowych i ratunkowych. Dlatego Polonez Atu w barwach strażackich bardzo mnie ucieszył. Nie będzie niczym odkrywczym, że prezentowana miniatura bazuje na wydanym w 32 numerze modelu Poloneza Atu, którego prezentowałem już Wam na blogu. Szkoda, że ponownie dostaliśmy model ze zbyt dużymi kołami oraz brakiem światła stop. Są to jednak niewielkie wady, które dość łatwo idzie poprawić. A jakie jest Wasze zdanie na temat tego modelu? 
Na koniec wspólne zdjęcie z modelem strażackiego Poloneza Caro MR91 będącego dodatkowym modelem dla prenumeratorów premium serii Legendy FSO.

Brak komentarzy